Δελτίο Τύπου

- Το Citaro Euro VI της Mercedes-Benz υπερισχύει πέρα από κάθε αμφιβολία σε κάθε σύγκριση
- Οικονομία και υψηλή αποδοτικότητα, στο επίκεντρο της εξέλιξης
- Πολυάριθμα χαρακτηριστικά ασφάλειας θέτουν νέα πρότυπα

Στουτγάρδη/Βερσαλίες/Ανόβερο – Οι τεχνικές του καινοτομίες το βοήθησαν να βγάλει εκτός συναγωνισμού τους ηγέτες μιας νέας εποχής: στο φετινό διαγωνισμό για τον τίτλο «Λεωφορείο της χρονιάς 2013», το νέο Citaro με κινητήρα Euro VI κέρδισε τη συντριπτική υποστήριξη της διεθνούς κριτικής επιτροπής ειδικών, ξεπερνώντας κατά πολύ τους ανταγωνιστές του, οι οποίοι στην πλειονότητά τους βασίζονταν στην υβριδική τεχνολογία.

Το νέο Citaro αποτελεί ήδη το πρώτο αστικό λεωφορείο παραγωγής που ενσωματώνει την τεχνολογία Euro VI και συνεχίζει να διευρύνει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Για να συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro VI, τα λεωφορεία εξοπλίζονται με ένα πολύπλοκο σύστημα ελέγχου εκπομπών που συνδυάζει τη γνωστή τεχνολογία SCR της Mercedes-Benz, η οποία περιλαμβάνει ψεκασμό AdBlue και καταλυτικό μετατροπέα οξείδωσης με ένα σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων και φίλτρο σωματιδίων κλειστού βρόχου. Μια ολοκαίνουργια γενιά κινητήρων σε συνδυασμό με αυτό το πολύπλοκο σύστημα ελέγχου εκπομπών καθιστά τις εκπομπές οριακά ανιχνεύσιμες, αποτελώντας άλλο ένα βήμα στη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας diesel.

«Πρωταρχικό μας μέλημα όταν αναπτύσσαμε το νέο Citaro ήταν να καταφέρουμε να συνδυάσουμε την οικονομία και την υψηλή αποδοτικότητα, με αντίστοιχα οφέλη στις επιδόσεις, στην ασφάλεια και την άνεση», επισημαίνει ο Hartmut Schick, Επικεφαλής της Daimler Buses. Στην καρδιά αυτού του «θαύματος οικονομίας» από τη Mercedes-Benz βρίσκεται η σειρά κινητήρων νέας ανάπτυξης BlueEfficiency Power που περιλαμβάνει τους 6κύλινδρους σε σειρά κινητήρες OM 936 7,7 λίτρων και OM 470 10,7 λίτρων. Και οι δύο κινητήρες πληρούν φυσικά το πρότυπο εκπομπών Euro VI και χαρακτηρίζονται από την ανθεκτικότητά τους και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, λαδιού και AdBlue. Αυτές οι καινοτομίες, ωστόσο, ούτε αύξησαν το βάρος του Citaro, ούτε μείωσαν την ευρυχωρία του. Στην εξοικονόμηση συμβάλλει επίσης ένα καινοτόμο σύστημα ανάκτησης ενέργειας 24 volt: η ενέργεια που παράγεται δωρεάν από το δυναμό στις φάσεις αδράνειας αποθηκεύεται σε πυκνωτές διπλής στρώσης, γνωστούς ως υπερπυκνωτές, και το λεωφορείο μπορεί να την χρησιμοποιεί ως πρόσθετη πηγή ενέργειας όταν επιταχύνει. Το χαμηλότερο ύψος επιβίβασης στις πίσω πόρτες επίσης συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Συνολικά, το Citaro επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου από 3 έως 5%. Σε συνθήκες φυσιολογικής χρήσης, αυτό αντιστοιχεί σε 1000 λίτρα diesel ή 2,6 τόνους CO2 ετησίως. Η συντήρηση των φίλτρων σωματιδίων diesel χρειάζεται πλέον να γίνεται μόλις κάθε δύο χρόνια ή ανά 120.000 χιλιόμετρα.

Άλλος ένας παράγοντας που ευθύνεται για την ανάδειξη του νέου Citaro στο «Λεωφορείο της χρονιάς 2013» είναι η ελκυστική και ξεχωριστή του σχεδίαση. Για να φιλοξενήσουν τους νέους κινητήρες, οι μηχανικοί ανέπτυξαν ένα νέο πίσω πλαίσιο που αυξάνει το μήκος του οχήματος κατά 30 χιλιοστά. Η διακοσμητική επένδυση στο θολωτό πίσω τμήμα του Citaro προσδίδει στο λεωφορείο ιδιαιτέρως δυναμική εικόνα, αλλά ούτε ο κύκλος στροφής, ούτε το συνολικό ύψος του οχήματος επηρεάζονται από αυτές τις τροποποιήσεις. Ένα κομψό, στρογγυλευμένο γυάλινο πλαίσιο πάνω από το πίσω παρμπρίζ ενισχύει ακόμα περισσότερο την κομψή εικόνα του Citaro. Το καπό του χώρου κινητήρα και τα πίσω φώτα επίσης έχουν επανασχεδιαστεί. Για εξοικονόμηση ενέργειας και μεγάλη διάρκεια ζωής, έχουν τοποθετηθεί λυχνίες LED στα πίσω φώτα, στα φώτα φρένων και τα φλας.

Και, φυσικά, το Citaro συγκέντρωσε εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία στο θέμα της ασφάλειας. Περιλαμβάνει ένα νέο προστατευτικό στοιχείο που προστατεύει τον οδηγό σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ το λεωφορείο έχει σχεδιαστεί συνολικά με γνώμονα το μελλοντικό πρότυπο ECE R 66/01 που προβλέπει μεγαλύτερο χώρο επιβίωσης στο εσωτερικό σε περίπτωση ανατροπής του λεωφορείου. Αν και το πρότυπο αυτό δεν προβλέπεται να εφαρμοστεί μέχρι το 2017, οι επιβάτες, καθώς και η εταιρεία απολαμβάνουν ήδη το όφελος αυτού του πρόσθετου επιπέδου ασφάλειας. Καταφέραμε επίσης να κάνουμε πολλά στοιχεία του κλωβού του αμαξώματος πιο ελαφριά και, ταυτόχρονα, πιο ανθεκτικά. Επιπλέον, το νέο Citaro είναι το πρώτο στα χρονικά λεωφορείο τακτικών δρομολογίων που διαθέτει ESP.

Η άνεση των επιβατών αποτέλεσε άλλον έναν τομέα, στον οποίο η κριτική επιτροπή ψήφισε το Citaro ως το «Λεωφορείο της χρονιάς». Ήδη από την ώρα που πλησιάζει στη στάση, το λεωφορείο δείχνει ελκυστικό: τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης σε κάθε πόρτα φωτίζονται εντυπωσιακά με μια φαρδιά σειρά λυχνιών LED. Αυτός ο φιλικός σχεδιασμός φωτισμού συνεχίζεται στο εσωτερικό, δημιουργώντας μια φιλόξενη ατμόσφαιρα. Με τα πτερύγια των αεραγωγών οροφής να ενεργούν ως ανακλαστήρες, τα φωτιστικά σώματα οροφής δημιουργούν μια αίσθηση έμμεσου φωτισμού. Έχουν χρησιμοποιηθεί πρόσθετα φωτιστικά σώματα, για να δημιουργηθούν διακριτικοί, ήρεμοι χώροι και γωνίες ανάγνωσης ενώ, ταυτόχρονα, το ικανοποιητικό επίπεδο φωτισμού στο πίσω τμήμα του οχήματος συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου βανδαλισμών. Χάρη στη νέα τους σχεδίαση, οι οριζόντιοι χειρολισθήρες μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για να τοποθετηθούν πρόσθετα φωτιστικά σώματα, όσο και εναλλάξιμα διαφημιστικά ένθετα ή κυλιόμενο κείμενο, δημιουργώντας έτσι νέες δυνατότητες για τις εταιρείες να αποκομίσουν επιπλέον έσοδα από τις διαφημίσεις.

Ο οδηγός του Citaro μπορεί να είναι βέβαιος ότι θα απολαύσει το νέας σχεδίασης χώρο εργασίας που θέτει νέα πρότυπα στο θέμα της ευκολίας χρήσης, της εργονομίας, των οργάνων και της άνεσης. Η πόρτα της καμπίνας οδηγού είναι στερεωμένη πίσω και ανοίγει από μπροστά, εξασφαλίζοντας έτσι άμεση πρόσβαση από την μπροστινή πόρτα στη θέση του οδηγού και το αντίστροφο. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην πόρτα έχουν βελτιωθεί και περιλαμβάνουν πλέον έναν πιο μεγάλο χώρο για την τσάντα του οδηγού, καθώς και μια θήκη που χωράει μία φιάλη. Το διαχωριστικό τζάμι για τη θέση του οδηγού είναι μεγαλύτερο και πιο κυρτωμένο προς τα μπροστά.

Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στον δικτυακό τόπο: www.mercedes-benz.gr.



Κύρια κατηγορία: Αυτοκίνητα - Μοτοσικλέτες - Βαριά Οχήματα
Υποκατηγορία: Mercedes Benz