Ανακοίνωση Τύπου

Με το 2008, η Peugeot κεφαλαιοποιεί την επιτυχία του Crossover 3008, για να δημιουργήσει μια μοναδική προσφορά στην κατηγορία «Β». Με το λανσάρισμα του 2008 την Άνοιξη 2013, ενισχύει την επιθετική πολιτική της εταιρίας, που άρχισε με επιτυχία με το 208. 

Η Peugeot καινοτομεί με το πρώτο αστικό crossover, άνετο, προκλητικό και με μοναδική οδική εμπειρία:
- μοναδική θέση οδήγησης, με τιμόνι μικρής διαμέτρου, συνδυασμό οργάνων στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού και κεντρική οθόνη αφής, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της εταιρίας,
- δυναμική οδική συμπεριφορά συνώνυμη της ευχαρίστησης, εγγυημένη από αναγνωρισμένη εμπειρία της στα συστήματα ανάρτησης,
- ελευθερία στην κίνηση εκτός δρόμου, χάρη στον αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, την ενισχυμένη προστασία του αμαξώματος και το Grip Control.

 « Με το 2008, η εταιρία διαθέτει το αυτοκίνητο που θα ηγηθεί της κατηγορίας του στην Ευρώπη και θα κατακτήσει νέους πελάτες στη Ασία και στη Λατινική Αμερική.»
Maxime Picat, Γενικός Διευθυντής της Peugeot

Με το 2008, η Peugeot συνεχίζει την προϊοντική επίθεσή της και κεφαλαιοποιεί την επιτυχία του 3008 με την δημιουργία ενός νέου Crossover, αστικού και καινοτόμου, στην προσπάθεια κατάκτησης της παγκόσμιας αγοράς.»
Xavier Peugeot, Διευθυντής Προϊόντων της  Peugeot


Μια διεθνής σύλληψη

Σε όλες τις ηπείρους ο κόσμος εξελίσσεται και αστικοποιείται όλο και περισσότερο. Η νέα γενιά αγαπάει την πόλη, όπως αγαπάει και τις αποδράσεις. Δυναμική, ευέλικτη, περνάει χωρίς σταματημό από τον έναν τρόπο ζωής στον άλλον. Όποια και αν είναι η ήπειρος, αναζητά προϊόντα αντίστοιχα της εικόνα της, για να κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη και πιο διασκεδαστική.

Σίγουρη για αυτή την διαπίστωση, η Peugeot συνέθεσε ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο. Το Crossover της Peugeot συνδυάζει μοναδική οδική εμπειρία, δυναμική σχεδιασμό και άνεση στη χρήση. Η πρόκληση ήταν να αναθέσει σε τρεις διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα προοριζόταν για την παγκόσμια αγορά. Το 2008, που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, θα κατασκευάζονται στον εργοστάσιο της Mulhouse, στη Γαλλία.

Με μόλις 4,16 μέτρα μήκος και 1,74 μέτρα πλάτος, το 2008 καινοτομεί συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο την οδική ευχαρίστηση, τη στιβαρότητα ενός SUV, με ένα εσωτερικό άνετο, εύχρηστο, που προσκαλεί την απόλαυση της κάθε στιγμής. Το ίδιο άνετο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο, συμβάλει στις αποδράσεις σας με κάθε ασφάλεια, χάρη στο ενισχυμένο σύστημα μετάδοσης Grip Control.

 «Οι πελάτες απαιτούν στιλ, οδική ευχαρίστηση, χρηστικότητα, ποιότητα. Οι ομάδες εργασίας στη Γαλλία, στην Κίνα και στη Βραζιλία εργάστηκαν μαζί στη δημιουργία του 2008!»
Brigitte Courtehoux, Διευθύντρια του 2008

 

Μοναδικό στιλ σε ένα νέο τομέα

Το 2008 προτείνει τα χαρακτηριστικά των μεγάλων αυτοκινήτων στην κατηγορία των μικρών. Καινοτόμο από την πρώτη ματιά, επιτυγχάνει να συγκερασμό των δύο κατηγοριών. Ο δυναμικός σχεδιασμός υποδηλώνει την ταυτότητα, την πρακτικότητα και την οδική του εμπειρία. 

 «Το 2008 κατάφερε να διασταυρώσει διαφορετικές κουλτούρες, για να προσφέρει ένα στιλ που ξεπερνάει τις προσδοκίες των πελατών.»
Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Peugeot

 «Η δημιουργία του 2008 ήταν μια πραγματική πρόκληση, αλλά είχαμε μια συγκεκριμένη ιδέα για το αυτοκίνητο που θα θέλαμε να προτείνουμε στους πελάτες μας. Από την αρχή είχαμε ένα επιτυχημένο σχέδιο, που δεν χρειάστηκε ιδιαίτερες αλλαγές μέχρι την παραγωγή του. Οι πρώτες σχεδιαστικές πινελιές ήταν καλές.»
Eric Dejou, Υπεύθυνος Σχεδιασμού για το 2008

Με το υπερυψωμένο πίσω μέρος του, το 2008 «κάθεται» πάνω σε ελαστικά «Mud & Snow» και σε ακτινωτές ζάντες 17’’ με ματ φινίρισμα. Η τοξοειδής σχεδίαση των θόλων των τροχών δίνει την εντύπωση ότι το 2008 «γαντζώνεται» στον έδαφος, αλλά συγχρόνως του δίνει και μια ανάλαφρη αίσθηση. Οι προφυλακτήρες σε μαύρο χρώμα, που είναι και το κάτω μέρος του αμαξώματος, προστατεύουν το αμάξωμα, ενώ συμπληρώνονται από ανοξείδωτες «ποδιές» και πλευρικά «φιλέτα» από χρώμιο.

 

Το εμπρός μέρος ακολουθεί τους στιλιστικούς κώδικες της εταιρίας. Όλα τα στοιχεία βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά μεταξύ τους, ώστε να αποφευχθεί περιττή χρήση υλικών. Το καπό εκφράζει την ασφάλεια και το δυναμισμό του 2008. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τα φώτα ημέρας με LED. 

Το πίσω μέρος συνδυάζει με κομψό τρόπο τη στιβαρότητα και το δυναμισμό. Ο όγκος του χώρου αποσκευών, με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, χαρακτηρίζεται από ένα κύρτωμα, εμπνευσμένο από το RCZ. Οι τρεις  «νυχιές» στα πίσω φώτα, δημιουργούνται από φώτα LED.


Μια μοναδική εμπειρία στην κατηγορία των crossevers

Θέση οδήγησης
Άνετα καθισμένος στο κάθισμα, που ρυθμίζεται κατά μήκος, σε ύψος και κατά κλίση, ο οδηγός γίνεται ένα σώμα με το αυτοκίνητο. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με μια θαυμαστή ευκολία. 
Το μικρής διαμέτρου τιμόνι, που ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος, αποδεικνύει την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Χωρίς ο οδηγός να αφήσει τα μάτια από το δρόμο, ο συνδυασμός οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για ασφαλή οδήγηση. Από την οθόνης αφής των 7’’στην κεντρική κονσόλα, διαθέσιμη στο βασικό εξοπλισμό από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, γίνονται όλες οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είναι μοναδική χάρη στον ειδικό φωτισμό: τα δύο κεντρικά όργανα φωτίζονται περιμετρικά από μπλε LED, καθώς και οι «οδηγοί» της πανοραμικής γυάλινης οροφής.

Δυναμική οδήγηση
Με τη διεθνή επιτυχία του 3008, η Peugeot απέκτησε μια βαθιά τεχνογνωσία στα crossover, που την συνδύασε με την γνωστή οδική της εμπειρία. Το 2008 διαθέτει μια δυναμική οδική συμπεριφορά, σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Ευέλικτο και ακριβές, το αστικό Crossover παρέχει συνεχώς πληροφορίες στον οδηγό για το δρόμο. Το τιμόνι μικρής διαμέτρου αποτελεί πλέον σύμβολο και μεταφράζει την ευκολία και την ακρίβεια με την οποία κινείται το 2008.
Στις αναρτήσεις έχουν γίνει λεπτές ρυθμίσεις ώστε αυτές να συνεργάζονται αρμονικά με τα 1045 κιλά βάρους του 2008. Στον εμπρός άξονα υπάρχει ανάρτηση τύπου Ψευδο-McPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας με αμορτισέρ και ελατήρια, τα οποία έχουν χαρακτηριστικά προσαρμοσμένα στο συγκεκριμένο όχημα, όπως ακριβώς έχει γίνει και με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού. Με αυτό τον τρόπο, το 2008 συνδυάζει υψηλά επίπεδα άνεσης, σταθερότητας και δυναμικής συμπεριφοράς.

Grip Control για αυξημένη πρόσφυση
Αυτό το σύστημα, ευρεσιτεχνία της PSA, επιτρέπει την ευρύτερη χρήση του 2008 χάρη στα αυξημένα όρια πρόσφυσης. Κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει το αυτοκίνητο, το Grip Control συνδυάζεται με το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος κατά 16cm και τα ελαστικά Mud & Snow.
Χρηστικό και εύχρηστο, προσαρμόζεται στις εδαφικές ιδιαιτερότητες ενεργώντας στους εμπρός κινητήριους τροχούς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σύστημα να ενεργεί αυτόματα, χάρη στην επιλογή «Standard» ή να επιλέξει από τον ειδικό περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, τις επιλογές: χιόνι, εκτός δρόμου, άμμος ή να το απενεργοποιήσει (ESP Off).
Με το Grip Control διατίθενται δύο διαστάσεις ελαστικών: 215/60 R16 ή 205/50 R17.

Με το Grip Control ο οδηγός επιζητά να αξιοποιήσει το 2008 σε διαδρομές εκτός δρόμου. Για το πελάτη, το Grip Control του προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες χωρίς να αυξάνεται η κατανάλωση.»
Francis Delion, Έρευνα Πελατών της Peugeot


Park Assist, γιa ευκολία στο παρκάρισμα
Αυτοματοποιώντας τους ελιγμούς στάθμευσης, το Park Assist αναδεικνύει την τις μικρές διαστάσεις του 2008, για να το διευκολύνει στις μετακινήσεις του στη πόλη. Μετά την ενεργοποίηση του συστήματος, ο οδηγός επιλέγει από την κεντρική οθόνη τον ελιγμό που θέλει να πραγματοποιήσει: πεζοδρόμιο δεξιά ή αριστερά. Στη συνέχεια οι υπέρηχοι μετρούν τις διαθέσιμες θέσεις και ειδοποιούν τον οδηγό για την πρώτη διαθέσιμη θέση. Το Park Assist σταθμεύει το όχημα με την ενεργοποίηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Ο οδηγός απλά επιβλέπει την κίνηση του οχήματος.
Για να αφήσει τη θέση στάθμευσης, τίποτα δεν είναι πιο εύκολο. Αρκεί απλά ο οδηγός να ενεργοποιήσει εκ νέου το Park Assist, ακόμα και σε επιφάνειες με έντονη κλίση χάρη στη βοήθεια του Hill Assist, που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις, εκτός σε αυτές με τους κινητήρες 1.4 HDi 68 και  1.2 VTi 82 BVM5.

 

Το 2008 είναι επίσης …

Η ασφάλεια στο υψηλότερη επίπεδο: πρωτογενής, δευτερογενής και τριτογενής
Από τη ενεργητική οδήγηση και την ευκολία χρήσης, το 2008 προσθέτει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Ο οδηγός μπορεί να βασίζεται στο ρυθμιστή και περιοριστή ταχύτητας, στις ρυθμίσεις του αμαξώματος και σε όλους τους βοηθητικούς εξοπλισμούς. 

Όλες οι εκδόσεις του 2008 διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό το ESP, που απενεργοποιείται μέχρι τα 50 km/h, το οποίο συμπεριλαμβάνει τα συστήματα: ASR, CDS (έλεγχος ευστάθειας), AFU (υποβοήθηση σε απότομο φρενάρισμα) και REF (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης).

Το σύστημα επενεργεί σε τέσσερεις δίσκους φρένων, προσαρμοσμένους στους διάφορους διαθέσιμους κινητήρες για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα (απόδοση και διάρκεια). Οι εμπρός δίσκοι είναι αεριζόμενοι με διαστάσεις 266x22 mm και 283x26 mm για τις πιο ισχυρές εκδόσεις. Πίσω, οι δίσκοι είναι διαστάσεων 249x9 mm.

Σε περίπτωση σύγκρουσης οι επιβάτες προστατεύονται από 6 αερόσακους: δύο εμπρός, 2 πλευρικούς και 2 τύπου κουρτίνας. Οι πλευρικοί αερόσακοι βρίσκονται μέσα στα εμπρός καθίσματα και προσφέρουν την μέγιστη προστασία, σε όποια θέση και αν βρίσκονται ρυθμισμένα. Για την ασφάλεια των παιδιών, ο αερόσακος συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ενώ οι δύο πίσω εξωτερικές θέσεις διαθέτουν 3 σημεία αγκύρωσης Isofix.

To 2008 εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα αναφορικά με την τριτογενή ασφάλεια, αφού διαθέτει τον Αυτόνομο Εγκέφαλο Τηλεματικής. Το αστικό crossover προσφέρει δωρεάν και για απεριόριστο χρονικό διάστημα τις υπηρεσίες Connect SOS και Peugeot Connect Assistance. Σε περίπτωση ατυχήματος το όχημα εντοπίζεται γεωγραφικά και ενεργοποιείται η αλυσίδα βοήθειας (οδική βοήθεια, ασθενοφόρο, αστυνομία, κλπ).

Από το 2013 που πρωτοπαρουσιάστηκε αυτό το σύστημα έχει τοποθετηθεί σε περισσότερα από 760.000 αυτοκίνητα Peugeot, ενώ έχει επέμβει σε περισσότερες από 6500 περιπτώσεις. 

Μεγάλος χώρος αποσκευών, πλήρως αξιοποιήσιμος
Με 2,54 μέτρα μεταξόνιο, το 2008 προσφέρει άνετους εσωτερικούς χώρους. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν άνετους χώρους, χάρη στις πολύ λεπτές πλάτες των εμπρός καθισμάτων και μιας πρίζας 12V για τις ηλεκτρονικές τους συσκευές. Χωρίς να αφήσουν τις θέσεις τους έχουν πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ακόμα και όταν το όχημα είναι σε κίνηση. Για το λόγο αυτό το κάλυμμα (εταζέρα) του χώρου αποσκευών είναι περιστρεφόμενο.

Εξωτερικά, η πρόσβαση στο μεγάλο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, τόσο από το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, όσο και από το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μόλις 60cm από το έδαφος. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται 1/3-2/3, και μεγαλώνει το χώρο αποσκευών από τα 360 στα 1194 dm3. Ένα απλό πάτημα στο κουμπί που βρίσκεται στο πάνω μέρος του καθίσματος αρκεί για την αυτόματη αναδίπλωση  της πλάτης των καθισμάτων.
Για την εύκολη κύλιση μεγάλων αντικειμένων, το πάτωμα του χώρου αποσκευών διαθέτει πέντε ράγες, που εκτίνονται από την πίσω πόρτα έως τα εμπρός καθίσματα. Έξι κρίκοι διευκολύνουν στην ασφαλή ακινητοποίηση των αντικειμένων με δέστρες.
Πρακτικός μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, ο χώρος αποσκευών διαθέτει δύο πλάγιες αποθηκευτικές θήκες, με ιμάντες και δίκτυ συγκράτησης, και έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 22 λίτρων κάτω από κάλυμμα του χώρου αποσκευών.

Σε κάθε θέση, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους: θήκες στις εμπρός πόρτες, ντουλαπάκι συνοδηγού, χώρο και θήκες για μπουκάλια κοντά στο μοχλό ταχυτήτων, ντουλαπάκι κλειστό στην κεντρική κονσόλα, θήκες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, … Συνολικά οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι πλησιάζουν τα 24 λίτρα. Κλειδιά, κινητά τηλέφωνα και άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης βρίσκουν πάντα τη θέση τους στο 2008.

Η γκάμα των κινητήρων
Μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, με χαμηλούς ρύπους CO2 και μειωμένες καταναλώσεις είναι διαθέσιμη: από 3,8 l/100km και 98g CO2/km. 
Η τεχνογνωσία και η καινοτομία της PSA, οι 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης νέας γενιάς, η εισαγωγή του συστήματος Stop&Start στους κινητήρες βενζίνης, οι κινητήρες diesel e-HDi, τοποθετούν το 2008 στην κορυφή της κατηγορίας του αναφορικά με το σεβασμό προς το περιβάλλον και την οδική ευχαρίστηση.

 «Το 2008 είναι πολυτάλαντο. Προσφέρει νέες συγκινήσεις, παρουσιάζοντας κατανάλωση και εκπομπές CO2 που το ορίζουν σαν σημείο αναφοράς. Με βενζίνη ή με diesel, το 2008 ξεκινάει με λιγότερο από 100g  CO2/km ! »
Laurent Blanchet, Διευθυντής της γκάμας Peugeot
 

3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης νέας γενιάς
Σχεδιασμένοι και κατασκευασμένοι από την PSA, οι νέοι 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης έχουν ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους σε θέματα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Ταυτόχρονα είναι συμπαγείς και με μικρό βάρος. Στο κινητήρα 1.2 VTi η μείωση του βάρος έφτασε τα 21 κιλά, σε σύγκριση με τον 4κύλινδρο κινητήρα αντίστοιχης ισχύος. Σε αυτή η νέα γενιά κινητήρων τοποθετείται το σύστημα Stop&Start, αλλά και υπερτροφοδότηση που συνδυάζεται με σύστημα injection άμεσου ψεκασμού. 

Σύστημα Stop&Start διαθέσιμο στους κινητήρες βενζίνης και diesel
Αυτή η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με επιτυχία στις εκδόσεις diesel e-HDi στα μοντέλα 508, 308 και στη συνέχεια στο 208. Οι κινητήρες e-VTi και e-THP θα επιτρέψουν στους πελάτες που επιλέγουν κινητήρες βενζίνης, να απολαύσουν τα ίδια προνόμια: μειωμένη κατανάλωση, αυτόματη διακοπή κινητήρα, επανεκκίνηση σχεδόν ακαριαία χωρίς θορύβους και κραδασμούς, ευχάριστη λειτουργία.
Αυτό το σύστημα εξοπλίζει τους 6 από τους 9 διαθέσιμους κινητήρες του 2008.

 «Το Stop&Start προσφέρει στο 2008 καταναλώσεις και εκπομπές CO2 πολύ ανταγωνιστικές και λειτουργία υψηλού επιπέδου. Οι έξι κινητήρες που εξοπλίζονται με αυτό το σύστημα, ξεκινούν μόλις στα 98g CO2/km στους κινητήρες diesel και στα 99g CO2/km στους κινητήρες βενζίνης.»
Eric Tomietto, Υπεύθυνος του προγράμματος Stop&Start


Νέοι 3κύλινδροι κινητήρες turbo
Στους επόμενους μήνες η γκάμα των κινητήρων θα μεγαλώσει με υπερτροφοδοτούμενους 3κύλινδρους κινητήρες βενζίνης. Οι δύο προτεινόμενες ιπποδυνάμεις 1.2 e-THP 110 και 1.2 e-THP 130ίππων, προσφέρονται για δυναμική οδήγηση, χάρη στην αυξημένη ροπή, 205 και 230 Nm αντίστοιχα.
Με υψηλό επίπεδο τεχνικών λύσεων, ο κινητήρας 1.2 e-THP ζυγίζει 12 κιλά λιγότερο από τον αντίστοιχο 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό παρόμοιας ισχύος, παρόλο που το turbo απαιτεί ένα πιο αποδοτικό σύστημα ψύξης και η ροπή έχει αυξηθεί κατά 45%. Η μείωση της κατανάλωσης υπολογίζεται σε 15-20%, ανάλογα την έκδοση.

Grip Control για καλύτερη πρόσφυση

Αυτό το σύστημα, ευρεσιτεχνία της PSA, επιτρέπει την ευρύτερη χρήση του 2008 χάρη στα αυξημένα όρια πρόσφυσης. Κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει το αυτοκίνητο, το Grip Control συνδυάζεται με το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος κατά 16cm και τα ελαστικά Mud & Snow.
Χρηστικό και εύχρηστο, προσαρμόζεται στις εδαφικές ιδιαιτερότητες ενεργώντας στους εμπρός κινητήριους τροχούς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σύστημα να ενεργεί αυτόματα, χάρη στην επιλογή «Standard» ή να επιλέξει ρυθμίσεις από τον ειδικό περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Πέντε λειτουργίες είναι διαθέσιμες:
-  « Standard », για καθημερινή χρήση και με μικρό ποσοστό χαμηλής πρόσφυσης.
-  «Χιόνι», προσαρμόζει στιγμιαίως την ολίσθηση των κινητήριων τροχών, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης που αντιμετωπίζουν. Όταν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 50 km/h, η λειτουργία επανέρχεται στη «Standard».
-  «Παντός εδάφους», επιτρέπει την κίνηση με ασφάλεια σε όλα τα ολισθηρά εδάφη (λάσπη, βρεγμένο γρασίδι, …). Επιτρέπει την εκκίνηση του οχήματος σε ειδικές συνθήκες, μεταφέροντας τη μέγιστη ροπή στον τροχό που έχει την καλύτερη πρόσφυση. Ενεργεί σαν ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και προσαρμόζεται ιδανικά στην κίνηση σε μονοπάτια και έως την ταχύτητα των 80 km/h.
-  «Άμμος», διατηρεί το συνεχής περιστροφή των δύο κινητήρων τροχών, για να επιτρέπει την κίνηση σε μαλακά εδάφη και να περιορίσει τον κίνδυνο «κολλήματος» στην άμμο. Η λειτουργία είναι ενεργεί μέχρι τα 120 km/h και στη συνέχεια επανέρχεται στην λειτουργία «Standard».
- « ESP Off », επιτρέπει στον οδηγό την πλήρη απενεργοποίηση κυρίως του ESP και του Grip Control, μέχρι την ταχύτητα των 50 km/h. 

Το Grip Control επιτρέπει ένα μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του 2008 σε ποικίλα εδάφη. Υπό φυσιολογικές συνθήκες θα ήταν απαραίτητο ένα μηχανικό σύστημα. Το Grip Control λειτουργεί χάρη στα υφιστάμενα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος.
Με το Grip Control διατίθενται δύο διαστάσεις ελαστικών: 215/60 R16 ή 205/50 R17.


Μια πλήρης γκάμα κινητήρων

Μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, με χαμηλούς ρύπους CO2 και μειωμένες καταναλώσεις είναι διαθέσιμη: από 3,8 l/100km και 98g CO2/km. 
Η τεχνογνωσία και η καινοτομία της PSA, 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης νέας γενιάς, εισαγωγή του συστήματος Stop&Start στους κινητήρες βενζίνης, κινητήρες diesel e-HDi, τοποθετούν το 2008 στην κορυφή της κατηγορίας του αναφορικά με το σεβασμό προς το περιβάλλον και την οδική ευχαρίστηση.
 
Κινητήρες βενζίνης   :
- 1.2 l e-VTi 60 kW (82 ίπποι)   ; 118 Nm, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, Stop&Start; CO2 : 99 g/km,
- 1.2 l VTi 60 kW (82 ίπποι) ; 118 Nm, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων; CO2 : 114 g/km,
- 1.2 l e-THP 81 kW (110 ίπποι) 2 ; 205 Nm, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, Stop&Start; CO2 : 104 g/km,
- 1.6 l VTi 88 kW (120 ίπποι) ; 160 Nm, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων; CO2 : 135 g/km,
- 1.2 l e-THP 96 kW (130 ίπποι) 2 ; 230 Nm, κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, Stop&Start; CO2 : 109 g/km.

Κινητήρες diesel 1 :
- 1.4 l HDi FAP 50 kW (68 ίπποι), 160 Nm, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων; CO2 : 104 g/km,
- 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 ίπποι), 230 Nm, κιβώτιο pilotée 6 σχέσεων, Stop&Start; CO2 : 98 g/km,
- 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 ίπποι), 230 Nm, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, Stop⋆ CO2 : 103 g/km,
- 1.6 l e-HDi FAP 84 kW (115 ίπποι), 270 Nm, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, Stop&Start ; CO2 : 106 g/km.


3κύλιδροι κινητήρες βενζίνης νέας γενιάς
Σχεδιασμένοι και κατασκευασμένοι από την PSA, η νέα γενιά των 3κύλινδρων κινητήρων βενζίνης έχουν ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους σε θέματα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Ταυτόχρονα είναι συμπαγείς και με μικρό βάρος. Στο κινητήρα 1.2 VTi η μείωση του βάρος έφτασε τα 21 κιλά, σε σύγκριση με τον 4κύλινδρο κινητήρα αντίστοιχης ισχύος.

Για τη μείωση 30% των τριβών, που ισοδυναμεί με το 1/5 απώλειας ισχύος σε ένα κινητήρα, η νέα αυτή γενιά κινητήρων χρησιμοποιεί:  
- Επίστρωση Diamond Like Carbon στους πείρους και τα ελατήρια των εμβόλων καθώς και στα ωστήρια,
- Ιμάντας χρονισμού εμβαπτιζόμενος σε λάδι, που συμβάλλει στην αθόρυβη λειτουργία και τη διάρκεια συντήρησης να παραμένει ίση με τη διάρκεια ζωής του οχήματος,
- Εκκεντρότητα (offset) άξονα κυλίνδρων σε σχέση με τον στροφαλοφόρο άξονα

 


Η καύση έχει βελτιστοποιηθεί με την βελτίωση της αεροδυναμικής του θαλάμου (αγωγοί εισαγωγής, κεφαλές εμβόλων) και με την προσαρμογή της ανάφλεξης σε συνθήκες λειτουργίας με υψηλό ποσοστό κατάλοιπων καυσαερίων (IGR).

Η κυλινδροκεφαλή, από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, έμμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων, συνεχώς μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και στην εξαγωγή (VTT). Επιπλέον, η κυλινδροκεφαλή κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας την διαδικασία PMP – Lost Mould Process – την οποία το εργοστάσιο του Charleville είναι ανάμεσα στα λίγα στον κόσμο που την κατέχουν. Αυτή η βιομηχανική κατεργασία μειώνει τον αριθμό των τμημάτων και τον όγκο του συνόλου. Η πολλαπλή εξαγωγής και η βάση του κινητήρα ενσωματώνονται στην κυλινδροκεφαλή.

Αυτοί οι 3-κύλινδροι κινητήρες επωφελούνται και από άλλους εξοπλισμούς, όπως την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, έτσι ώστε να παρέχει συνεχώς τη βέλτιστη πίεση. Για τη γρήγορη άνοδο της θερμοκρασίας, που σημαίνει μειωμένες εκπομπές CO2, η ψύξη είναι τύπου Split Cooling. Κατά την εκκίνηση, η κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ κινητήρα λειτουργούν σε διαφορετικά κυκλώματα για μεγαλύτερη αύξηση της θερμοκρασίας του τελευταίου.

Ο κινητήρας 1.2 VTi διαθέτει άξονα ζυγοστάθμισης που περιστρέφεται με αντίθετη φορά ώστε να βελτιώσει την ακουστική άνεση και τους κραδασμούς.


Σύστημα Stop&Start διαθέσιμο στους κινητήρες βενζίνης και diesel

Αυτή η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με επιτυχία στις εκδόσεις diesel e-HDi στα μοντέλα 508, 308 και στη συνέχεια στο 208. Οι κινητήρες e-VTi και e-THP θα επιτρέψουν στους πελάτες που επιλέγουν κινητήρες βενζίνης να απολαύσουν τα ίδια προνόμια: μειωμένη κατανάλωση, αυτόματη διακοπή κινητήρα, επανεκκίνηση σχεδόν ακαριαία χωρίς θορύβους και κραδασμούς, ευχάριστη λειτουργία.

Στο 2008, το Stop&Start εξασφαλίζει καταναλώσεις που το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Η εκκίνηση γίνεται σχεδόν με ακαριαίο τρόπο, χωρίς θορύβους και κραδασμούς, γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να μεγιστοποιήσει το χρόνο που περνάει με σβηστό τον κινητήρα.

Υποβοηθούμενο από ένα σύστημα ελεγχόμενου δυναμό (Volt Control) για την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και από μια υβριδική μπαταρία που αποθηκεύει και παρέχει συμπληρωματική ενέργεια στις εκκινήσεις (e-Booster), το Stop & Start ενσωματώνει έναν αναστρέψιμο εναλλάκτη (στο e-HDi) ή μία ενισχυμένη μίζα (στα e-VTi και e-THP) για να επιτύχει:
- Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στην αστική χρήση έως και 15%
- Γρήγορη επανεκκίνηση (400 ms)
- Σβήσιμο του κινητήρα από τα 20 χ.α.ω. με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (από τα 8 χ.α.ω. στο μηχανικό ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων) στις εκδόσεις diesel και σβήσιμο του κινητήρα στα 0 χ.α.ω. στις εκδόσεις βενζίνης
-  Μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση (αθόρυβη λειτουργία, απουσία κραδασμών)

Εάν ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί να απενεργοποιήσει το Start&Stop σε κάθε στιγμή από ένα διακόπτη στο ταμπλό.

Το σύστημα εξοπλίζει τόσο τους κινητήρες βενζίνης όσο και τους κινητήρες diesel και επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης. Είναι διαθέσιμο στους 6 από τους 9 κινητήρες του 2008.  

Νέοι 3κύλινδροι κινητήρες turbo
Στους επόμενους μήνες οι κινητήρες βενζίνης θα εμπλουτιστούν με τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Οι δύο διαθέσιμες ιπποδυνάμεις, 1.2 e-THP 110 ίππων και 1.2 e-THP 130 ίππων, θα επιτρέψουν μια πιο δυναμική οδήγηση, χάρη κυρίως στην αυξημένη ροπή, 205 και 230 Nm αντίστοιχα.

Οι κινητήρες υπερκαλύπτουν τις αντιρρυπαντικές νόρμες Euro6 και υιοθετούν ένα σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης, 200 bar. Για βέλτιστη καύση, η βενζίνη ψεκάζεται σε μικροσκοπικά σταγονίδια, χάρη στους ψεκαστήρες (μπεκ) με 6 οπές, οι οποίες είναι διαμορφωμένες με τη μέθοδο Laser Drilling. Οι ψεκαστήρες (μπεκ) είναι τοποθετημένοι κοντά στους αναφλεκτήρες (μπουζί), στο κέντρο των θαλάμων καύσης.

Οι υψηλές επιδόσεις που επιτυγχάνονται, απαιτούν και ένα ειδικά προσαρμοσμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης του κινητήρα. Έτσι, υπάρχει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος θερμοστάτης, για γρήγορη αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα στις κρύες εκκινήσεις και κατόπιν τη διαχείρισή της με μεγάλη ακρίβεια. Τα χιτώνια των κυλίνδρων ονομάζονται υβριδικά, το καθένα διαθέτει επίστρωση αλουμινίου, η οποία κατά τη συναρμογή στο μπλοκ του κινητήρα, θερμαίνεται και τήκεται μερικώς. Με τη βέλτιστη αυτή προσκόλληση των επιφανειών, επιτυγχάνεται η ταχύτερη απαγωγή θερμότητας από τα χιτώνια προς το κύκλωμα ψύξης.

Με υψηλό επίπεδο τεχνικών λύσεων, ο κινητήρας 1.2 e-THP ζυγίζει 12 κιλά λιγότερο από τον αντίστοιχο 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό παρόμοιας ισχύος, παρόλο που το turbo απαιτεί ένα πιο αποδοτικό σύστημα ψύξης και η ροπή έχει αυξηθεί κατά 45%. Η μείωση της κατανάλωσης υπολογίζεται σε 15-20%, ανάλογα την έκδοση.

 

 


Accessoires ανάλογα με τις ανάγκες

Μια πλούσια γκάμα accessories είναι διαθέσιμη για την εξωτερική και εσωτερική βελτίωση του 2008. Τα αυτοκόλλητα με την ονομασία «Downtown» είναι εμπνευσμένα από το ίδιο το 2008. Βελτιώνεται εξωτερικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, στις μπάρες οροφής, στην εμπρός μάσκα, στα προστατευτικά καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στην πίσω πόρτα, κλπ. και συνδυάζεται με ζάντες 17’’. 
Ζάντες αλουμινίου 15, 16 και 17’’ είναι διαθέσιμες, καθώς και καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών από χρώμιο, συμβάλλοντας στην εξωτερική κομψότητα του Crossover της Peugeot.

Επίσης, προσφέρεται κοτσαδόρος RDSO, που αποσπάται χωρίς την βοήθεια εργαλείων, καθώς και μπάρες οροφής που επιτρέπουν τη μεταφορά ποδηλάτων, σκι ή ενός πρόσθετου χώρου αποσκευών.

Πολλά επιπλέον accessoires είναι διαθέσιμα, απαντώντας στις ανάγκες των πελατών.



Κύρια κατηγορία: Αυτοκίνητα - Μοτοσικλέτες - Βαριά Οχήματα
Υποκατηγορία: Peugeot